Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag den 5. november 2015

Tegnekursus i Weekenden på FOF! Se Resultatet her!

Så er jeg kommet godt henover tegnekurset i weekenden den 23.-24. oktober (2015). Jeg har lært en masse gode ting, og ikke mindst fundet ud af, at jeg også kan tegne realistisk, hvis bare jeg gør mig umage og virkelig SER det, jeg skal tegne! :)
- Alle rettigheder forbeholdes, men der må DELES såfremt der tydeligt henvises til kunstneren, eller denne side.

Se bare her:

Første tegning fra venstre er en sko, tegnet med kul. Her var det væsentlige at fokusere på skyggerne, både i selve skoen og den som skoen kaster.

Tegningen i midten var mit første forsøg på en skravering, både envejs og kryds, hvor jeg tegnede en konkylie. Jeg synes selv det er tydeligt her, at jeg ikke har brugt mange forskellige "hårdheder" i blyanten, for at få forskellige nuancer grå/sort frem.

Tegningen til højre er nok den, der fik mig til at åbne øjnene for, hvad man egentlig kan, når man vil.
Det skal forestille en afbildning af en Romer. Den første romer jeg tegnede, blev ikke for god, men så fik jeg besked på at tegne på hovedet, og pludselig tegnede jeg sådan her! Det blev meget bedre for mig, så nogle gange hjælper det at vende tingene om ;)


Herovenover ses fra venstre en kande med skravering, en kande med krusseduller (Ja, det er en teknik) og en kande med kul. Det var rigtig sjovt for mig, at tegne det samme motiv med forskellige teknikker, så forskellene rigtig skinner igennem. Min yndlings er nok den i midten :)

Smid gerne en kommentar med hvad i synes, og forslag til andre tegnekurser i kender til! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar