Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

mandag den 16. maj 2016

Skrivesøndag 6# - Søndag 15/5 2016




Skriveproces:
Denne uges skriveproces har været lidt bedre end de forrige. Jeg har rent faktisk fået skrevet noget! Jeg tog min notesbog, et tæppe og nogle snacks og placerede mig udenfor, og begyndte på ugens udfordring. Selvom jeg ikke fik lavet mere end noter til de syv forskellige digte om "De syv Dødssynder", blev noterne ret gode. To af dem fik jeg endda lavet udkast til!

Foruden disse, har jeg været gået amok i mine magneter! Jeg har sat dem i alfabetisk orden, så det er meget nemmere at lave sætninger og finde ordene. Det kan virkelig anbefales at få anskaffet sig sådan nogle poesi-magneter, og så placere dem et sted, hvor man altid ser dem og kan lave en hurtig sætning. Mine hænger lige ved siden af mit skrivebord, hvor jeg sidder det meste af tiden. 


Inspiration og Ideer:
Denne uge har jeg fået ideer på de mest dumme tidspunkter - som man jo gør. For det meste har det været på jobbet. At sidde og taste varer ind er ikke altid det mest udfordrende, og så kan tankerne nemt flyve afsted. Så er det bare ærgerligt man først kan skrive det ned når man skal hjem.

Ugens bog: "Det gyldne Kompas", Philip Pullman
Nej, jeg er ikke kommet videre. Der skal virkelig motivation til at jeg får læst, frem for at se TV om aftenen. Måske man skulle lave en aftale? Jeg får læst til side 105! Der er ca. 400 sider i alt og jeg er kun på side 25... Som jeg har været i flere måneder nu...

Det er nemlig ekstremt vigtigt, at man som forfatter ikke bare skriver, men også LÆSER.

Ugens sætning:
Det er næsten svært at vælge, for der er blevet skabt så mange sætninger i den forgangne uge - men, nu får i en!


En eneste trodsig fantasi længes efter at blive fri af det fortabte tabu


Næste uges mål:
Jeg er helt blank for ideer, så jeg tror bare at jeg snupper det samme som sidste søndag, at få lavet de syv digte om "De syv dødssynder", uden at nævne dem i digtene.
Denne gang håber jeg, at jeg kan få dem mere færdige - dvs. udkast til dem alle - trods eksamensstress der fortsat breder sig.

Ha' en god uge derude! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar