Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

onsdag den 1. juni 2016

Månedens Favoritter 2# - Maj 2016



Månedens favoritter:
Produkter

Derwent Artist Farveblyanter, Pris: 1 kr. pr. stk 
HVORDAN kan de dog koste 1 kr. pr. stk.?? Vil den opmærksomme kunstner nok spørge. Det gør de heller ikke. Normalt. Men for mange år siden, da jeg var helt spæd kunstner, faldt jeg over en butik, der holdt FLYTTEUDSALG, og de havde bl.a. Olie Pasteller og disse Derwent Artist farveblyanter, til bare 1 kr.! :)
Det tilbud kunne jeg ikke lade gå forbi, så jeg snuppede en af hver farve og de er super gode! Jeg er så glad for i dag, at jeg købte dem! Det er ikke meget jeg har brugt dem efter jeg købte dem, men i de seneste måneder er jeg blevet mere interesseret i andre medier end tuscher. De  er meget bløde i stiften og blander derfor utroligt godt sammen. Jeg har dog ikke alle de farver jeg kunne ønske mig, så jeg har været nødt til at ryste dem sammen med nogle gamle farver fra barndommen, der rangerer alt fra Disney-farveblyanter til Faber-Castell. De er dog ikke nær så gode og er sværere at få blandet på papiret, men de fungere, ikke destomindre, indtil jeg får råd til nogle dyrere i et stort sæt.


Hjemmelavet Skitsebog, Pris: GRATIS
Denne bog, er selvfølgelig ikke helt gratis, men har man materialerne derhjemme, som jeg vil vove at påstå, så ER den GRATIS! 
Det bedste af det hele er nu, at man kan designe sin skitse eller notesbog, lige som man vil! Jeg har til denne bog valgt, at sammensætte forskellige papirstyper, så jeg har en alsidig notesbog, der både kan indeholde tegninger med tusch, farver, blyant og oliepasteller. 

Forsiden og bagsiden er bare to stykker pap, som jeg har taget af nogle halvtomme notesblokke (Ja, de er halvtomme når man er ved at tømme dem). 
Siderne er sat sammen med ståltråd, som jeg har sat sammen til små nøgleringe der kan åbne, sådan at jeg altid kan tage en skitse ud, hvis det skulle blive nødvendigt. 

For at den sidder bedre sammen, har jeg lavet to huller bagi og sat en elastik igennem, som kan trækkes rundt om bogen. Den skulle dog have været lidt længere oppe, så den ikke hele tiden falder af, men på det tidspunkt havde jeg ikke lige en hultang endnu, så det blev med en hulmaskine i stedet :) 

Hvis i kunne tænke jer at se en guide til, hvordan man laver en notesbog, så skriv en kommentar nedenfor! :)

Jeg synes selv det er en perfekt løsning for mig, især fordi jeg er venstrehåndet og ofte ikke kan bruge bundne skitsebøger, af samme grund.  Desuden har jeg oplevet, at jeg har lavet virkelig gode skitser, som jeg gerne ville overføre på min lyspult, men dette resulterer altså i en halvtom og maltrakteret skitsebog.

Månedens Illustrationer: 
Her er et udpluk af de tegninger jeg har lavet gennem den seneste måned - Begge er tegnet i min hjemmelavede skitsebog, med farveblyaner. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar