Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

søndag den 12. juni 2016

Skrivesøndag 7# - 12/6 2016


Skriveproces: Eksamen -> Ferie = FRIHED
I de seneste par uger, har jeg bogstaveligt talt været begravet under en stor bunke engelsk-bøger, MEN! Nu er jeg færdig og frisk på at skrive og skrive og skrive! Jeg har nemlig en hemmelig glædelig overraskelse ;)

Stress over at bestå og få skrevet eksamen har dog gjort, at jeg måtte aflyse et par omgange af Skrivesøndag, da jeg ikke rigtig havde noget nyt at sige, fordi jeg bare ikke havde fået skrevet NOGET.

Jeg fik ferie i mandags og denne her uge har også været hektisk. Søvnen har overtaget, hvilket har resulteret i flere dage, hvor jeg først vågnede op ad middagen, men det har heldigvis bragt noget godt med sig! Det praktiske ved søvn er, at man drømmer. I mit tilfælde, rigtig MEGET! Endnu mere praktisk er det, at jeg har drømt ting jeg kan bruge i min nye roman. Man kan sige, at jeg har fået foræret lidt flere brikker til mit puslespil, for sådan er det at skrive en bog. Man sidder måske med 10 brikker i starten, og skal så finde de resterende, uden at vide, hvor mange der er.

I denne uge har jeg arbejdet i min notesbog, som jeg er blevet rigtig glad for at bruge, for den har ikke INTERNET! Der er INGEN distrahering og så er den BÆRBAR! Dog ikke vandtæt, men det mindes jeg heller ikke min computer er. Der er altså MANGE fordele ved en almindelig notesbog! :)


Inspiration og Ideer: Drømmeland og Cirkus
Som nævnt har jeg sovet meget, i den seneste uge, nok som konsekvens af tre uger uden søvn. Det har givet mig en masse inspirerende drømme, lige til at bruge til min kommende bog! 

Der var også Cirkus i byen, og så fik jeg en mega god ide! Nu hvor vi alle er så bevidste om dyrevelfærd, hvilket er godt (!), så synes jeg alligevel det er synd, at mine barndomsminder om cirkus skal gå hen og blive skammelige. Vi vidste jo ikke bedre! DERFOR tænkte jeg, at jeg kunne skrive en bog om et cirkus! Det SIDSTE tilbageværende cirkus, et slags undergrundscirkus, måske ? 

Selvfølgelig synes jeg at det er godt, at man får dyrene tilbage til deres naturlige habitater, men der er nu alligevel noget eventyrligt over glimtende elefanter og ildelugtende kameler...

Ugens bog: "Det Gyldne Kompas" - Philip Pullman 
Ja. Hvad kan man sige, der er jeg ikke liiige kommet så meget videre, men jeg satser på at være færdig med den i denne måned! Nu har jeg INGEN undskyldning, for den er VIRKELIG god!

Ugens sætning: 
Denne uges sætning er lidt mere bizar, markaber og dyster.


Begærligt blik bider besat i billedet, som bader i et bizart brusebad af blod



Næste uges mål: Tag et hint Louise...
Nu hvor jeg har drømt SÅ meget, der kan passe til min igangværende roman, må jeg hellere tage et hint og begynde på den igen, efter en pause med eksamen osv. 

Da jeg nok ikke bliver færdig med en hel roman (som er første del af en trilogi) til næste søndag, vil jeg i stedet afsløre lidt om den, fra hver søndag, indtil jeg bliver færdig. Vi kan jo aftale, at den skal være færdig til 1/9? :) Det er alligevel hele min ferie, ca. 2.5 måneder og hvis bare 1. udkast er færdigt, så er jeg en lykkelig lille forfattermus! :)


P.S. DOVENSKAB vandt afstemningen på min hjemmeside, så i får et digt OG en tegning herinde som lovet! :) Digtet er klart og skal bare lige finpudses, så nu vil jeg igang med illustrationen ;)

Vi ses ! :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar