Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tirsdag den 5. juli 2016

Månedens Favoritter 3# - Juni 2016


Produkter:

Chameleon Pen Deluxe Set 22 

Pris: Ca. 430 kr. (På Udsalg 30 % - normalpris ca. 675 kr.)

Disse markere har længe stået på min ønskeliste. Skæbnen ville, at jeg fandt dem i en butik i Århus til 30 % ! Det kunne jeg næsten ikke modstå, så jeg købte pakken med alle farver på stedet!
Der er lige blevet offentliggjort nye farver, så der er vist ca. 50 farver i alt nu. Men denne pakke er altså de originale 20 første farver.

Pakken inkluderer en "Detail Pen" og en "Blender Pen".
Det bliver lige uddybet længere nede.
Derudover følger der en pakke ekstra "tips" med, dvs. ender til selve tuschen. Hvilket er en lækker lille ting.

Og som en nødvendighed er der et instruktionshæfte, der fortæller om produktet og hvordan man bruger det, og hvordan tippen ser ud når den er ny kontra når den er "brudt ind", da det godt kan ligne, at den er i stykker.


Tuscherne har to ender. Den ene er blød og kaldes "Brush tip", den anden er mere hård i det og hedder "Bullet tip".

For at ændre farvetonen i tuschen sætter man den ønskede tip sammen med "Mixing chamber", den øverste tip på billedet til venstre. Det er her den farveløse blæk befinder sig, hvilket gør farven på tuschen lysere, så man får den Chameleon effekt, som produktet er kendt for. Farven bliver altså gradvist mørkere.
Alt efter hvor længe man fusionerer farven (Det er vigtigt at holde pennen fuldstændig lodret) så holder den lyse farve længere. Dog vil jeg anbefale en max tid på 30 sekunder.
Nu tænker du måske, at det bare gør tegnetiden endnu længere, men dertil kan jeg sige, at jeg vil lave en sammenligning senere på måneden, for at teste, om det egentlig tager længere tid, end med mine Copic tuscher! :)
Her ses den ene ende af "Detail Pen". Den har to størrelser, hhv. 0,6 mm og 0,4 mm som ses på billedet. Blækket er farvefast, dvs. det kvadrer ikke ud når man farver, men det kvadrer dog lidt når man først tegner med den, så hver opmærksom, hvis du er en lidt klodset venstrehånds-kunstner som mig ;)




 Til venstre ses en lille ekstra gave jeg fik af firmaet bag tuscherne, "Chameleon". Da jeg havde problemer med at fusionerer en af farverne, kontaktede jeg først butikken, for at få en ny, men den virkede heller ikke. Derefter kontaktede jeg firmaet med mit problem, og de skrev straks tilbage, at det kunne skyldes et "ikke tilstrækkeligt fyldt Mixing Chamber". De sendte mig derfor disse lækkerier kvit og frit, så jeg kunne få løst problemet.
Jeg fik en lille flaske med ekstra farveløs blæk, en pipette, en pincet til at tage tippen op med og en pakke med ekstra "tips" til Mixing chamber.
Efter at have fyldt Mixing Chamber med mere blæk, så det ud til at virke igen!
Det er altså god service - pakken kom bare en uge efter jeg havde taget kontakt til dem! :)
Jeg har ikke fået tid til at lege alt for meget med dem, men det er lidt svært, da man aldrig ved, hvornår farven skifter igen. Men frygt ej! Der kommer en lille anmeldelse af dem, i min sammenligning med Copic Tuscher! :)

Vandfarve tuber - Tiger
Pris: Ca. 30 kr. for en æske med 12 farver + pilleæske til opbevaring ca. 15 kr. = ca. 45 kr. i alt


Halvt-hjemmelavede vandfarver på tube! Nu som Palette!
Efter jeg er begyndt at lege lidt med vandfarver, fik jeg lige lyst til at lave en palette. Måske også fordi jeg så en masse på youtube der lavede deres egen, ud af tube farve. Derved kunne jeg lave lidt flere farver, en der følger med en æske fra tigeren. Der var nemlig ikke lige nogle Lilla! :O
Farverne skal stå og tørre ind - bare rolig, de kan stadig bruges selvom de er smuldret lidt - og det kan godt lugte lidt, så jeg anbefaler man stiller dem et sted man ikke lige kommer så tit, eller går en lang tur! Det kan vist ikke være helt sundt at indånde for længe.
Min stod i ca. 24 timer, inden den var tør nok.
Jeg fyldte en pilleæske med farve og satte mærkater på, så jeg vidste hvilken farve der var i hvilket rum. Derefter lavede jeg en lille oversigt over farverne, på vandfarve-papir.
Og så nemt er det, at lave en vandfarvepallette af tubefarve! :) - Det kan gøres både med dyre og billige farver, og er smart netop hvis man vil have en fast pallette man kan fylde op af og hvis man vil lave sine egne farver! :) - Jeg skrev også på mærkattet ca. hvor mange dele af hver farve, jeg brugte til at lave de nye farver, så jeg kan lave dem igen en anden gang :)
Jeg fik fyldt alle 21 rum og har stadig farve til overs, selvom der "kun" er 12 ml i hver tube :)

Masking fluid

Pris: ca. 60 kr.


HVAD ER DET? I længe var dette produkt et mystisk apparat for mig. Mange brugte det, men hvad det lige skulle gøre godt for, vidste jeg ikke.
Det undersøgte jeg. Efter utallige youtube-videoer, blev jeg solgt. Jeg MÅTTE eje noget "Masking Fluid"!
Denne lille stift fra "Schmincke" kostede mig ca. 60 kr. og er virkelig god! Jeg valgte at få en i blå, så det er nemmere at se på papiret.

Masking Fluid er en slags "Gem knap" til ens vandfarve-tegning. Man påfører en "maske" de steder, man gerne vil have fri fra farve, dvs. det kan både være før man farver på hvidt papir, eller ovenpå farve, hvis der skal et lag mere på. Jeg valgte at starte med et blankt papir.
(Jeg glemte dog, at min liner ikke var vandfast, så illustrationen er lidt ødelagt af den sorte streg jeg tegnede op med).
Derefter maler man bare som man vil, og når man er færdig, kradser man bare det blå væk, eller piller det af faktisk og så ses resultatet på det sidste billede ovenfor! :)

Det er for mig et virkelig hjælpsomt produkt, da det kan være svært at undgå at farven flyder ned i øjne og mund hvor det ikke skal være (På tegningen altså). Derudover kan man lave "highlights" i øjnene eller på roserne, uden at bruge en hvid tusch bagefter.  


Månedens illustration


Her er så det færdige resultat. Hjemmelavede vandfarver, masking-fluid og lidt farveblyanter til sidst.
Desværre var min sorte liner som nævnt ikke vandfast, hvilket kommer tydeligt til udtryk ved det ene øjenbryn der er løbet lidt. 
Det gav mig en ide til at lave de der løbende gule farver nedover ansigtet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar