Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

søndag den 27. november 2016

Skrivesøndag 9# - Søndag 27/11 SPECIAL - Skrivemaskine!


Det er længe siden, det må jeg indrømme, men jeg har ikke rigtig haft noget interessant at skrive om, før nu. Min Bacheloropgave har lidt begravet mig og stjålet en masse tid fra mit skriveri, der må ofre sig lidt for min uddannelse i dette halv-år. Dog har jeg forkælet mig selv lidt, for i fredags (25/11 - Black Friday) købte jeg nemlig mig selv en tidlig julegave!
Denne fine rejseskrivemaskine af mærket "Triumph Tippa". Er den ikke fin?

Skriveproces:
Siden sidst (længe siden, jeg ved det), har jeg arbejdet sporadisk på en masse forskellige bogprojekter, skrevet øvelsestekster (det var lige, hvad der kunne blive tid til), og fået en masse nye ideer.
I den seneste tid har jeg dog arbejdet mere på min roman jeg omtalte i sidste Skrive søndag, i en lille ledetråd. I får selvfølgelig næste ledetråd i dette indlæg!

Jeg har som sagt haft meget svært ved at få tid til at skrive, eller rettere, tage mig tid til det. Derfor har jeg omlagt min skrivemåde, og er gået over til papir. Sådan rigtig papir man kan føle på, der er lavet af træ. Det hjælper mig virkelig meget, da det ikke distraherer med lyde og blinkende ting og notifikationer for gæt engang; Der er ikke internet på en notesbog!

Inspiration og ideer:
Jeg har meget brugt de ting jeg har lært fra højskolen. Jeg har forsøgt at bruge nogle af de mange øvelser vi lærte, for at forbedre min skrivning og karakterudvikling (Se denne for mere). Derudover har jeg brugt meget at skrive mine drømme ned, da jeg havde en hel længere periode, hvor jeg drømte ting, der passede skræmmende godt til den bog jeg skriver på oppe i hovedet. Ja, der er ikke kommet så meget ned på papir, andet end et par øvelser, hvor jeg har skrevet om personer og steder, men det er stadig en god ide, så man har en ide om, hvem og hvad man skriver om. 
En anden ting jeg har gjort, er at tage ud på tur. Opdagelse om du vil. Fat din cykel og tag afsted ud i naturen og sæt dig og skriv om det du lige ser, det der falder dig ind eller noget helt andet. 


Det læser jeg:
Her er der desværre ikke sket meget. Med Bachelor og almindelig undervisning har der været nok at læse, men jeg har dog forsøgt at læse lidt mere i min evige frilæsningsbog "Det Gyldne Kompas", men jeg regner dog med at læse den færdig inden det nye år, hvor jeg rejser til Thailand i et par uger med min familie. Der får jeg jo rig mulighed for at tage bøger med og sidde og guffe i mig ved vandkanten.
Ikke destomindre er bogen stadig god, og nødvendig at læse, da den har samme genre som den jeg skriver på. 


Bedste sætning:

Kender i det, når noget kommer snigende og bliver hængende i luften? Jeg taler selvfølgelig om prutter. Jeg skrev en lille bitte sætning om Prutter i Oktober, som en lille sanseøvelse. Nyd den.

"Her lugter af prut. Sådan en indelukket dyne, der er blevet gennemblæst af ildelugtende, rådne, sivende affaldsgasser fra en ødelagt og overbelastet tarm. Hele natten. "


Mål til næste gang:
Til næste skrivesøndag nr. 10 #, hvilket bliver i slutningen af januar, forventer jeg, at jeg har læst en MASSE. Der skal som min. være hamret 10.000 ord ned på min skrivemaskine. Så er det bare lige at tælle dem, når der ikke er wordcount på en skrivemaskine...
Jeg har allerede lagt mine researchbøger frem til min steampunkroman. NÆSTE ledetråd til min roman er altså dette billede nedenfor. Uuuh, Pirater og dæmoner? Eller feer og kapere?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar